FIRE BURNING !!

Monday, May 23, 2011

Aku tengah syok berbual bual bersama abang long aku ..
Tetibe..
Along : ada bau hangit la ..
Aku : mm aah la ..
( sambil berjalan ke ruang tamu )
Aku : MAKKKKKKKKK API !!
Along bergegas melihat di hadapan ..
Aku pun berlari untuk mengambil anak sedara aku yang berumur dalam lingkungan 2 tahun..
Dan aku segera membawanya ke dapur ..

ALONG , ANGAH , ANDAK . KAK ATY , SERTA MAK ..
TERKEZUT !! 
LALU
Bergegas memadamkan api ..

Yang paling tak leh bla nya .. along aku dengan selambanya Mengebas kain batik mak aku yang ada di atas meja ..
Tanpa pikir pape along dan andak pun berusaha memadamkan api ..
Angah ( ni kakak ipar aku , bini along ) paling tak leh bla ..
Dia men sambar je BAJU ANDAK AKU ..
Hahah bapak selambe .. nasib baik andak tak angin .. nak wat cane an .. tu je dalam tangan .. sebat jela kan.. 
Baju boleh beli baru .. lau KESELURUHAN RUMAH TERBAKAR ..
Merempat la kami .. kesian ..
Okay ..
Kerugian yang kami anggarkan hanyalah sedikit kerana yang terbakar ..
Hanyalah..
Sebuah SOFA ..
Yang baru habis di bayar .. haha ..
DUA KARPET ..
Yang baru di beli .. haha terbaik !

Punca kebakaran adalah berpunca dari LIGHTER ..

Suspek yang telah menyebabkan kebakaran adalah ...


Ya !! ini dia ..
Tapi maafkanlah dia ..
Sebab dia masih kecil .. belum baligh  hahaha ..

YANG PENTING !!
TIADA KAMALANGAN JIWA BERLAKU ..
ALHAMDULILLAH ..

MORAL VALUES DI SINI :
Jangan membiarkan anak kecil anda atau sesiapa sahaja mamain lighter tanpa pengawasan orang dewasa ..
TERIMA KASIH

P/S : aku sangat gelabah
Masa tu .. heee ..

You Might Also Like

4 Comments

  1. hahaahaha nasib baik satu keluarga awak selamat :)
    comel itu budak ! hahha nakal nye XD

    ReplyDelete
  2. alhamdullillah semua ok.. tapi saya lah yang paling gelabah..huhu.. budak itu comel dan garang..huhh :)

    ReplyDelete
  3. thanks God u and family were safe!

    ReplyDelete
  4. yezza !! thank god ..family and i were safe .. :)

    ReplyDelete

#FOLLOW

Instagram

Notes

Dalam setiap cerita ada penambahan rekaan. Tapi dalam setiap rekaan pasti terselit sebuah kenyataan. Jangan ambil mudah dan jangan terlalu menghakimi.

"Ini blog, bukan mulut saya"