KePeRcAYaaN ?? cEMBUrU ?? apekah ...

Sunday, July 10, 2011

Hello hello coffee and milo ..
what's up ??
okay harini dah hari ahad esok pulak dah hari isnin .. 
last aku update blog ni hari jumaat ..
wahhh ! aku cakap macam dah lama sangat je tak post pape kan kat blog ni ..

Haisshh gelabah betul lah aku ni kan ..
biasa lah aku kan ikin nikisa a.k.a iykin keenot ..
tak pe kan aku nak gelabah ke apa ... ni kan blog aku ..
by the way thank youuu so mucchhhh kepada sesiapa yang rajin membaca entry dan menyinggah di blog aku ni .. thats why la aku mengalu-alukan kedatangan korang di SINI ! ..

HAISSHH !! ape aku yang aku merepek kat korang ni di kala waktu ingin senja ni kan ..
WALAH !! bahasa tak boleh bla .. tak boleh nak BAKU lagi ke ?? HAHA !!
tak pe .. kejap je ni aku merepek repek ..
melepaskan apa yang tak terlepas .. walaupun aku tak tahu apa kejadahnya tu ..
aku mengarut bila aku BOSAN ..
*lebih baik MENGARUT daripada MENCARUT :P

 OKAY ! HARINI aku update panjang panjang sikittt  ..
tapi tak de lah panjjanngg sangattt ..
aku nak cakap tentang ' KEPERCAYAAN '

kepercayaan tu  secara umumnya bermaksud akuan akan benarnya terhadap sesuatu perkara .. Biasanya, seseorang yang menaruh kepercayaan ke atas sesuatu pekara itu akan disertai oleh perasaan 'pasti' atau kepastian terhadap pekara yang berkenaan .. AM I RIGHT GUYS ??

Isu kepercayaan (trust issue) dalam percintaan ni perkara biasa yang berlaku pada anak-anak muda yang baru nak mengenal erti perkataan cinta ni .. 
Biasalah tu .. Aku dulu pun ada problem gak pasal ni .. BUT NOW aku dah boleh kawal diri aku dan elakkan diri aku daripada berPRASNGAKA :) .. 
Biasanya isu kepercayaan ni berkait rapat dengan sifat cemburu seseorang dan ya lelaki memang cemburu .. Cemburu lelaki datang dalam pelbagai bentuk dan ada di mana-mana sebab lelaki mahukan perempuannya pandang pada dia yang satu .. 
seolah-olah dialah lelaki terakhir di dunia ini ..
BUNYInya agak melampau kan ??
 Ya .. kuasa cemburu ni kadang-kadang melampau sampai ke tahap itu ..
perempuan juga tak lari dari issue CEMBURU ni ..
sebab apa ? sebab hati perempuan sangat sensitif dan mudah tersentuh dengan kata kata lelaki .. 
di dalam fikiran seorang perempuan selalu mencurigai kekasihnya kerana bila perempuan menyanyangi seseorang itu .. DIA akan menaruhhkan sepenuh kepercayaan kepada si teruna .. 
TAPI ! bila sekali sahaja sesorang itu merobek kepercayaan seorang perempuan .. 
maka dari 100% kepercayaan nye hanya akan tinggal 50% sahaja ..
dan ANDA LELAKI .. tidak mungkin akan dapat memperolehi kepercayaan itu lagi  :) ..

All I know, isu remeh temeh ni berlaku pada pasangan yang baru nak bercinta la ..
 Mungkin sebelum ni tak pernah lagi, biasalah tu.. Semua orang perlu belajar daripada pengalaman sendiri ..
 dengar cerita dan pengalaman orang lain memang tak cukup..
 Tak berani mencuba? Aih.. kalau tak berani better not mention about it.. Jadi macam tin kosong je nanti.
Trust; sejauh mana kepercayaan yang boleh diberi kepada kekasih kita?
percintaan itu hadirnya bila kita saling mempercayai .. saling menyanyangi .. saling memahami .. saling jujur .. saling memerlukan antara satu sama lain dan semua itu depends on people ..
cinta yang suci HANYALAH bila sucinya niat anda pada awal percintaan :) 
so tanam kan lah sifat kepercayaan anda bukan hanya pada boyfriend / girlfriend tapi pada semua orang yang ada di sekeliling ANDA .. yang sentiasa tahu akan kewujudan kita :)
p/s : hati senang maa ..

You Might Also Like

5 Comments

  1. betul tu..kepercayaan tu penting dalam perhubungan XD

    ReplyDelete
  2. Yeah...KEPERCAYAAN yg PENTING!!

    ReplyDelete
  3. hye cinta .. kalau suka like la :)

    ReplyDelete
  4. setuju sangattt dengan akmal ea abg PM :)
    kepercayaan itu penting .. tunjang perhubungan :)

    ReplyDelete

#FOLLOW

Instagram

Notes

Dalam setiap cerita ada penambahan rekaan. Tapi dalam setiap rekaan pasti terselit sebuah kenyataan. Jangan ambil mudah dan jangan terlalu menghakimi.

"Ini blog, bukan mulut saya"