SETAHUN dua bulan ENAM HARI !

Monday, July 11, 2011


RINDU
Dikau dtg lg..
Menyapa segenap sanubari..
Dikala sepi mencengkam diri..
RINDU
Apakah yg dikau cari..
Mengapa sering menghimpit hati..
RINDU
Tidakku tahu keperluanmu..
Bijak mencuri lakaran perasaanku..
RINDU
Kesungguhan darimu..
Dalam meniti layar hatiku..
Membuaiku bagai ombak lalu..
RINDU
Ku ingin tahu..
Adakah benar dikau pelengkap indah kenanganku..
Atau
Dikau hanyalah bayangan luka gurisan kalbu..
RINDU
Kepastian tetap aku nanti..
Biarpun menanti di hujung hari..


hidupku kosong tanpamu ..

SETAHUN DUA BULAN ENAM HARI !
korang tahu apa ni ? 
Ini adalah jangka masa aku menyeru semangat aku kembali selepas pemergian orang yang aku cintai dunia akhirat ..
tapi sampai sekarang semangat tu tak aku temui ..
mungkin sampai bila bila aku takkan menjadi gadis kecil yang ceria seperti dulu .. KERANA ..
aku sangat sayangkan dia ..
aku sangat rindukan dia ..
aku ketagihkan belaian manja dan kasih sayang dari dia ..

SUMPAH !
aku inginkan dia kembali kepada aku seperti dulu ..
aku inginkan dia mewarnai hari hari hidupku ..
aku inginkan dia menjadi tulang belakangku ..

korang tahu ke siapa orang yang aku maksudkan ?
Boyfriend ?? of course TIDAK !
orang yang aku maksudkan adalah orang yang aku gelarkan dia sebagai
 ' ABAH '

Astaghfirullah al hazim ! ya allah !
kenapa di saat ini aku terlalu rindukan abah ..
aku tak kuat ya allah ..
bantulah aku ya allah untuk mengharungi hari hari yang mendatang ..
aku cemburu , sakit hati bahkan terasa hasad dengki bila melihat kawan kawan atau orang di sekeliling aku bermesra bersama 'ABAH' mereka ..
aku juga mahukan abah ..

ya ! memang aku mempunyai keluarga ..
tapi kasih sayang keluarga takkan pernah lengkap tanpa seorang ABAH ..
now ! mak lah mak .. mak lah abah ..
betapa beratnya tanggungjawab mak sekarang ..

YA ALLAH .. KAU AMPUNILAH DOSA BAPA KU WARGIRON BIN SUPIAN ..
SEMOGA BELIAU DI LETAKKAN DI KALANGAN ORANG YANG BERIMAN .. 
DAN KAU AMPUNILAH DOSA IBU KU NORMAH BINTI JAIS ..
SEMOGA BELIAU KUAT MENEMPUHI SEGALANYA ..
KURNIAKANLAH KEBERKATAAN KEPADA KELUARGA KAMI ..
امين

dan aku menangis di saat menulis entry ini ..
TERIMA KASIH kerana sudi membaca ..

p/s : hargailah orang tersayang  :(

You Might Also Like

15 Comments

  1. surprise ja yang depan tu..
    Ingat ka apa?
    AL-FATIHAH buat abah hang..................-Amin-

    ReplyDelete
  2. oopps sorry .. lau tak suprise xde owg nk bace ..
    tq .. al fatihah ..

    ReplyDelete
  3. ~~AL-FATEHAH~~~


    *moga roh dicucuri rahmat....
    amin~

    ReplyDelete
  4. amin amin ya rabbal alamin ..
    tq abang ..
    al fatihah..

    ReplyDelete
  5. al-fatihah. smoga anda tabah .

    ReplyDelete
  6. semoga roh di rahmati Allah ..sabar lah ye :)

    ReplyDelete
  7. amin amin amin .. terima kasih ye awak ..

    ReplyDelete
  8. dari mana kita datang situ juga kita kembali

    ReplyDelete
  9. ye saya tahu .. tapi bukan mudah kita nak menerimanya .. cakap memang mudah tapi yang menelannya sangat perit .. anywy tq ..

    ReplyDelete
  10. semoga terus tabah ... :(
    al Fatehah!

    ReplyDelete
  11. sabar ek..ada hikmahnye..mgkin diri u jd tabah slps ni!

    ReplyDelete
  12. tq acik and ubi :)
    al fatihah!
    insyallah saya tabah ..

    ReplyDelete
  13. AL-FATIHAH to your father ek..kuat kan semangat :)

    ReplyDelete
  14. terima kasih amira ..
    saya harus kuat utk mak ..

    ReplyDelete

#FOLLOW

Instagram

Notes

Dalam setiap cerita ada penambahan rekaan. Tapi dalam setiap rekaan pasti terselit sebuah kenyataan. Jangan ambil mudah dan jangan terlalu menghakimi.

"Ini blog, bukan mulut saya"