JOM berblogg TANPA rasa rimas !

Friday, September 02, 2011

OKAY ! ini entry agak sentap sedikit okay ..
tadi masa aku berblogwalking .. terjumpa satu entry ni ..
dari seorang blogger yang profesional ..

beliau cakap .. beliau ada terjah satu blog ni dan blogger tu plak pasang lagu HARDCORE ..autoplay lak tu ..aku sentap sebab aku pun pakai lagu autoplay .. HAHA ! even blogger tu tak maksudkan aku .. as a blogger aku pun sentaplah jugak ..

SEBAB sentap ... bila aku blogwalking and bukak TAB BANYAK BANYAK .. aku pun rimas .. sebab macam macam jenis lagu aku dengar .. bingit telinga aku tau ! last last aku MUTE volume terus .. 

but ! sejurus je aku baca entry beliau .. terus aku buang music player aku ..  so NOW takde dah lagu autoplay ke manual ke apa apa ke kan ..
SENAANGG ..

BILA AKU BERBLOGWALKING AKU HARAP ..

1- "kalau boleh" ada shoutbox ..
bukan aku nak banyak soal ke apa .. cuma aku rasa lebihh efficient kan aku n para blogger nak tinggalkan jejak diaorang kat blog korang tu .. tapi maybe ada yang sengaja taknak letak shoutbox tu sebab korang nak orang komen entry korang tu .. its okay but sometimes bila nak post komen tu banyak plak cekadak kan .. nak approval la apa la .. lecehh and lambat loadingggg okay !

2- "kalau boleh" guna .... pop up komen .. easy right ..
pop up komen ni senang dan mudah .. plus cepat n tak loading okay .. so korang gunalah okay .. percayalah mesti orang rajin nak komen entry korang ;)

3- "kalau boleh" tak ada lagu yang bukan bukan dan AUTOPLAY ..
okay semua orang ada citarasa tersendiri and mesti nak comel kan blog dengan lagu yang comel comel kan ? boleh .. tak salah letak lagu cuma jangan AUTOPLAY okay .. sebab bila aku dan para blogger berBLOGWALKING mesti bukak banyak tab so agak serabut lah telinga nak dengar lagu yang bermacam macam dengan serentak ye ..

4- "kalau boleh" tak ada widget yang ikut cursor ..
korang faham tak apa widget yang aku maksudkan ni ? ala if korang gerakkan cursor tu ada huruf huruf yang ikut .. kebanyakkan blogger yang gunakan widget ni mesti letak nama empunya blogger .. bagi aku .. aku rimaslah .. lagi lagi kalau nama empunya blog tu panjang kan ? faham faham sudahh ..

5- "kalau boleh" tak payahlah guna saving mode ..
kenapa tak payah guna saving mode ni even saving mode ni smart .. ye ! memang smart .. tapi apa perasaan korang bila saving mode tu kadang kadang tak sampai seminit dua pun .. so time korang tengah syok syok baca tetiba saving mode .. ohh makk eaa ! tak suka doe ..

sorry dalam penggunaan bahasa "AKU" dalam entry ni ..
no offence okay blogger semua ..
ini semua just apa yang aku "STATE "kan dalam pemikiran aku ..
kalau ada yang makin cili and terasa pedasnya maaf lah ye .. aku akui blog aku ni tak lah sebagus mana tapi cuba korang fikir betul betul .. tak salah kan apa yang aku statekan ni :)



You Might Also Like

33 Comments

  1. saya paling benci music playlist tu...very annoying...kalau ada kat blogkan..terus saya click close tab....

    ReplyDelete
  2. wahh kejam awakk kan .. terus close tab .. click la stop kan lagu tu ke .. hee .. :)

    ReplyDelete
  3. hahaha betol2,..sat na nk setting lagu,..[^.^]

    ReplyDelete
  4. wahhh sentap ea .. terus setting lagu :)

    ReplyDelete
  5. haha sorry ye terbuat awak sentap. sebenarnya sy pun pernah guna autoplay music. kena tegur jugak ngn sorang otai.then terus fikir positif dan buang lagu tu..

    then "kalau boleh" xyah guna word verification untuk post komen tau.hehe sentap tak? jgn sentap tau.

    hehehe btw, sy bukan otai..

    ReplyDelete
  6. hee .. sentap lagi ni .. saya dah setting takde word verification tu .. tapi ada ke ? tak tahu pulak ..

    ReplyDelete
  7. terasa beb! AUTOPLAY
    tapi xpe... =)

    ReplyDelete
  8. saya pernah tegur semua tu dekat blogger lagi-lagi yang baru. tapi itu untuk kebaikan mereka juga. kalau tak nak terima, it's up for them la kan? hehe :D

    bagi saya la, energy saving tu tak bermasalah lagi bagi saya. orang lain, tak tahu la. huhu

    p/s: saya nak tegur awak sikit. hehe. jangan marah tau. follower, shout box dan archieves sangat penting dan perlu diletakkan dekat atas supaya senang untuk ditekan, difollow dan juga untuk dibaca :)

    ReplyDelete
  9. kena mute kan volume awal2..hee..kalau tak nanti boleh terkejut bila buka blog yg ada lagu ni...(^^,)

    ReplyDelete
  10. dalam berblogging ni takleh nak sentap2 sangat. sebab mesti ramai yg dok nasihatkan kita. kdang2 tu ada yg tegur dgn bahasa kasar, tp kita kene la cool je. mungkin org yg menegur ni nak bg blog kita mesra visitor.

    dont worry. satu hari nanti awk mesti nampak kbaikan drpd org yg menegur tu,,

    lgpun kita sesama blogger memang kena saling menegur. terima atau tidak, tu terpulang..

    ReplyDelete
  11. hehe. tak penah la pulak sentap sbb i sendirik pon rimas dgn benda2 tu so i x buat lah benda tu.

    btw, i pon ada baca jugak post sis tu td. But for me dia tegur dgn sopan je, x de la pulak maki2. so u kena lahh cool eventhough dia x mentioned sesape kann ? :D

    peace. but if i jadik u, trasa memang lah terasa tp jgn smpai memarah cenggini :D

    blogger kan ibarat jiran.

    jgn mrh sy pulak*

    ReplyDelete
  12. @awiekasi
    jangan terasa aje jela .. minta maaf ye :)

    ReplyDelete
  13. @hira
    ye terima kasih tegur ye ..

    ReplyDelete
  14. @ezad
    haha tahu takpe .. waspda kan . :)

    ReplyDelete
  15. @faridah nazurah
    ya allah .. saya tak sentap lah .. saya saje saje je .. saya tahu apa yang senior cakap mesti ada baiknya .. jangan terasa tau .. saya saje je ... minta maaf ye :)

    ReplyDelete
  16. @halida rahman ..
    saya tak sentap pun .. ape la awak ni .. saya suka post sis tu la .. thats why saya wat entry ni untk di kongsi bersama .. tu je .. takkan marah awak la :)

    ReplyDelete
  17. haha bukan senior lah. seriously sy baru je start dlm dunia blog ni. sorry mungkin sy ada terbuat org lain tak selesa dgn apa yg sy tulis.

    lg 1, kalau kita nak berblog, jgn bandingkan diri kita dgn org yg betul2 top blogger. sbb nanti kita hilang semangat. kita fikir positif dan try buat macam mana blogger lain buat. tu je.

    hehe sy tak sentap pun lah. mls nak sentap2 ni sbb awk bukan ada guna bahasa kasar pun. rileks sudah. mungkin ada yg baca entry awk ni akan rasa awk marah kat sy, tp its ok bebeh.. buat taktau je..

    happy blogging :) chill

    ReplyDelete
  18. kesian awk smpai ada yg salah anggap kan dgn entry awk ni. takpe takpe jgn patah semangat tau. biasalah tu. mesti ada yang sakit menyakiti. biarkan aje apa org nak fikir. mungkin dia misunderstood dgn apa awk nak sampaikan. as long ay faham dan tak tersentap dgn awk dh ok kan. hehehehhe

    sy ada buat entry dan bg backlink kat awk,

    http://faridahnazuahthesinge.blogspot.com/2011/09/sentap-menyentap-serang-menyerang.html

    tajuk je lebih tu, cuba baca entry tu eh :)

    ReplyDelete
  19. @faridah nazurah
    maaf sebab saya semua ni jadi isu ..
    adoi maslah tol lah saya ni :|
    mmm .. anywy thanks untk entry baru awak tu .. :)

    ReplyDelete
  20. hehe sy langsung tak marah awk pun. sikit pun tak. sebab bukan awk ada buat slah pun. biar je apa org nak ckp

    ReplyDelete
  21. baik .. terima kasih sebab tak marah .. saya belajar dari kesilapan .. :|

    ReplyDelete
  22. ahhaahah macam mana lah tak close terus...dah lah kalau lagu tak sedap dengar..dia punya playlist tak ada stop button..ditambah lagi kalau font blog tu kecik..wah malas ar...lol

    ReplyDelete
  23. HAHA ! yang tu patut close .. tp kan lg bgs lau awak mute kan volume .. baru lehh ber BW tanpa rasa rimas :)

    ReplyDelete
  24. salah paham je ni hehe.. happy blogging! :)

    ReplyDelete
  25. memang salah faham ..
    happy blogging too :)

    ReplyDelete
  26. heheh .. dengar muzik d laptop sendiri sudeee :)

    ReplyDelete
  27. lepas ni jgn sentap2 lagi k..hehee cool je selalu

    slmt ari raya,follow sni^^

    ReplyDelete
  28. Kau cakap jgn letak widget dkt cursor. tapi kau ada je yg bulat2 banyak2 ni ikut. Semak oke.

    jgn sentap. haha

    ReplyDelete
  29. @zakura .
    tak sentap pn .. thanks follow .. slmt hr rye..

    ReplyDelete
  30. @cik anon sengal .. kau faham x widget pe yg aku maksudkn kt cursor .. lau tak tahu jgn myibuk la org yg xde identiti !

    ReplyDelete
  31. ad bnyk yg betul sal entry nie... :)

    ReplyDelete

#FOLLOW

Instagram

Notes

Dalam setiap cerita ada penambahan rekaan. Tapi dalam setiap rekaan pasti terselit sebuah kenyataan. Jangan ambil mudah dan jangan terlalu menghakimi.

"Ini blog, bukan mulut saya"