MINTA TOLONG pun ada cara kan ? -.-'

Thursday, September 29, 2011

Assalamualaikum ..

kau tahu ..
ada masa dalam hidup ni ..
kau teringin dan nak banyak benda ..
tapi kau tahu tak semua yang kau akan dapat ..
dan kadang kekecewaan tu pasti akan kau rasai ..
lagi bila kau dah perah tenaga untuk mendapatkannya ..

And lepas tu kadang kadang .. 
kalau kau tak dapat benda yang kau nak ..
lagi kalau kau dah fedup dengan benda tu ..
kau maki memaki mencarut dan sebagainya .. 
perlu ke ? kan kau dah usaha so kau redha jela ..

kadang kadang kau lupa ..
adab manusia minta tolong dengan manusia ..
perlulah bersopan santun .. kan budi bahasa budaya kita ..
adab manusia minta tolong dengan Pencipta ..
perlu SOLAT dan SABAR ..

SO .. tak kiralah kau kenal atau tak kenal orang tu .. kau kenalah berbudi bahasa .. kau yang minta tolong so kau kena beringatlah sikit .. orang yang nak tolong kau tu pun ada perasaan lah kan .. kalau nak bergurau pun agak agaklah .. daripada nak tolong terus terpadam niat nak tolong tu .. 
kau faham ?

asal kau terasa .. ini memang untuk kau kawan .. kau rasa nak maki maki aku lagi ke ? silakan .. sikit pun aku tak heranlah .. seperti yang kau cakap .. "macam aku tak kenal kau " .. so oleh kerana aku kenal kau .. aku takkan heranlah dengan kata kata kau and sikit pun tak beri kesan kat aku lah .. 
kau faham ?

FYI .. kau yang tak kenal aku okay .. BECAUSE aku yang dulu bukan aku yang sekarang .. bukan aku yang boleh kau gurau kasar and nak pijak pijak .. TAKE NOTE YE KAWAN ! memang aku tak pandai sebab tu lah aku belajar kat tempat yang kau gelar " HUTAN " ni kan .. ehh kira okay pe .. sekurang kurangnya aku belajar ..

DAN .. aku masih tahu jaga bahasa aku .. lagi lagi bila aku nak minta pertolongan daripada sesorang .. bukan main terjah je macam kau .. and memang perkataan maaf tu dapat meningkatkan kesihatan wanita terutamanya jantung .. tapi maaf kau tu macam menyakitkan hati aku je .. HAHA ! so aku tak makan maaf kau okay .. 
kau faham ?

Aku ni bukan sesiapa sampai tak boleh memaafkan kesalahan orang lain .. sedangkan allah maha mengampuni lagilah aku kan .. so aku akan pujuk HATI aku untuk maafkan kau .. TAPI sorry bro .. aku tak dapat nak tolong kau .. find someone else okay .. And bro .. my advice kat kau .. sila jaga bahasa kau dekat WANITA,PEREMPUAN,GADIS dll okay .. 
kau faham ?

HAHA !

p/s : blog di update sebab ada yang minta di update ..
p/ss : entry untuk melepaskan geram yang tertanam di dada .. HAHA !

You Might Also Like

6 Comments

  1. OK. nota kaki tu macam nak perli aku je ikin ;) hahah!
    awat membe kau cam kerek?
    kasi kentut sudah kin .. hehehe.
    be strong ye kawan :D

    ReplyDelete
  2. HAHAH! nota kaki kau mcm nak perli aku je ikin --,

    alah asal kerek sgt membe ko kin? kasi kentot sudah .. hehe :)
    be strong ye kawan ^^

    ReplyDelete
  3. haha :D

    bila masa lak nota kaki aku berbunyi sampai pandai perli kau .. HAHA !
    ^.^

    aahh tetibe dia kerek setalh lama menghilang .. haha

    ReplyDelete
  4. sabar2..jangan marah sangat tau..shhhhh shhh.hehehe

    ReplyDelete
  5. geram lah kan bila orang bagi then pijak kepala .. memang macam pfffttt la .. hee :D

    ReplyDelete

#FOLLOW

Instagram

Notes

Dalam setiap cerita ada penambahan rekaan. Tapi dalam setiap rekaan pasti terselit sebuah kenyataan. Jangan ambil mudah dan jangan terlalu menghakimi.

"Ini blog, bukan mulut saya"