BaRang Lama LAMA dulu ..

Friday, October 14, 2011


Yuhuu .. gadget baru lagi lah .. yeye tahu buruk plus simple .. 
yela buat sendiri kan .. saya tak seKREATIF anda anda semua .. hehe ..
HA ! jangan lupa tekan untuk ADD my facebook tau .. #haha promote plak ..

Okay .. mehh baca entry baru ni .. dah penat menaip naip dan mengedit edit ni .. cerita apa kita harini murid murid  ? cerita barang barang lama cikgu ! 
Barang apa ? cer tengok .. okay lets start ..


okay ni anak sedara saya nabil .. motif gambar dia dalam entry ni adalah ..
tengok BEG RODA yang dia tarik tuu .. tu beg roda saya tau .. masa saya kecik kecik dulu .. dalam DARJAH SATU atau DUA .. sekarang saya student diploma but beg ni masih wujud lagi .. baik punya jaga kan ? hehe .. mestilah mak yang jaga .. saya sayang beg saya ni sebab warna BIRU and gambar SAILORMOON lah !! :D


Ehh ! apa benda kat atas ni dok retak retak bagai .. asal tak buang je kan ..
ishhhh ! gila nak buang .. ini adalah hasil kerja arwah abang ngah saya yang terakhir untuk kami .. nampak tak apa beliau tulis ? Beliau tulis ni 
" Belajar Rajin Rajin adikku .. jangan hampakan orang tua " 


Laa .. dah kenapa ada buku Mathematics ni .. FORM 1 plak tu .. haha ! actually buku ni saya rembat .. masa time school school dulu .. nakal tak saya ? haha .. tapi sebenarnya niat bukan nak merembat tapi nak meminjam je sebab buku teks saya boleh hilang pulak masa time pemulangan buku .. so 'pinjam' lah buku kawan jap g turn saya pulang buku esoknya dan saya terjumpa plak buku saya kat rumah .. Dan dan kawan lah yang kena denda .. 


HA ! korang masih tahu cartoon HERCULES ni ? nampak benor nipunya lau tak .. jotos kang lau cakap tak tahu .. ala cerita hero tuu .. ni buku kecik yang abah belikan dulu suruh baca tapi dalam bahasa inggeris plak .. so dapat pulak saya nak bacakan ? tengok gambar je sudahlah .. hehe ..


Okay .. ini calculator .. tapi siapa punya ? haisshh ! tak nampak ke nama siapa tu ? AMIR .. amir ni adalah arwah abang saya yang ketiga .. dia ni bijak pandai plus kreatif .. dan kepandaian dia tu tersalur ke kak nani saya .. mm untunglah orang pandai kan .. walaupun dah BERBELAS TAHUN abang saya meninggalkan kami sekeluarga .. barang dia masih dalam simpanan ..


" piiiiiiiikaaaaaaaachu!! "
Alololo .. comel je kan .. ni namanya lampu tidur .. POKEMON tau .. 
hehe .. dulu masa kecik kecik saya tidur pakai lampu tidur .. tup tup bila lampu dah terbakar malas nak beli baru .. so tidurlah dengan lampu KALIMANTANG yang terang benderang tuu .. haha nampak sangat penakut ..

   
Ini saya .. saya bukan nak tayang muka .. tapi nak tunjuk topi tu sebenarnya .. even topi tu macam LAME STYLE saya main tibai pakai je .. actually ni topi arwah abah saya .. masa muda muda dia dulu .. but topi ni masih ada lagi sampailah abah yang tiada lagi .. tiada untuk selamanya ..



p/s: tak sangka ada orang minta saya update belog ..
p/ss: maaf kalau boring dengan entry saya yang asik lama lama je ni  :D

You Might Also Like

18 Comments

  1. ish..ish...ish...
    tak baik rembat buku ...
    camne nak belajar????!
    pulangkan pada saya!!!!
    HAHAHA!

    ReplyDelete
  2. haha .. tak sengja rembat .. niat nak pinjammmmm je .. hehe .. taknak pulanglah .. jd kengn .. HAHAHA !

    ReplyDelete
  3. nostalgik sungguh bile kite terjumpe balik barang lama especially yang dah 4/5 tahun ter "missing"...mula lah nak flashback2..hehe

    ReplyDelete
  4. hehe .. memang suka main falshh flasback ni .. hehe .. :)

    ReplyDelete
  5. bagusnya, masih simpan beg tym skolah dlu..mama nyer da tk tao la reput camner rupe..hehehe

    ReplyDelete
  6. amboi mama .. samapi reput ye .. saya punya beg pun da bertukar milik .. asal pgg je si kecik tu mengamuk ... haha :D

    ReplyDelete
  7. barang2 lama dah kena buang.. sobss

    ReplyDelete
  8. haha. dulu msti berebut nak beg rodaa. ! ngee.. boleh pomot eh? like lah page saya. haha

    ReplyDelete
  9. @hamzah ian
    tak[e takpe .. kumpulkan brg anda yg sekarang untuk masa tua nt .. ngehh ngehh :D

    ReplyDelete
  10. @cik jannah
    ehh xde berebut pun .. sebab abah mmg beli untuk saya .. haha .. promote untk tmbh kwn .. xsalah kan ? :)

    ReplyDelete
  11. best kan bile teringat kenangan lame? hee~

    ReplyDelete
  12. ok. yang bab arwah abg tu tacing sikit.
    sob2.. ;)
    hahaape seh. rembat buku text.
    kau xde bende lain ke nak rembat.
    meje skola ke?
    kosi skola ke?
    bangunan skola ke? ;)
    hah baru la aweosme ;D

    ReplyDelete
  13. sob sob .. hee ~ ~
    ala nak rembat benda lain besar sangat ,, buku teks pun okay pe .. kau ada ? haha ..

    ReplyDelete
  14. nostalgia sungguh entry nih. ermm..gua takde memory la..nnt gua cari balik untuk reply post nih :)

    ReplyDelete
  15. ala tipu la tu xde memory .. okay ! lu kena cari okay .. wa tunggu lu punya post .. hehehe ;)

    ReplyDelete
  16. hehe..nak lampu tidur tu boleh x..nk simpan lam bilik by :D

    ReplyDelete

#FOLLOW

Instagram

Notes

Dalam setiap cerita ada penambahan rekaan. Tapi dalam setiap rekaan pasti terselit sebuah kenyataan. Jangan ambil mudah dan jangan terlalu menghakimi.

"Ini blog, bukan mulut saya"