Bila Aku Dah BOSAN !

Monday, October 03, 2011

Assalamualaikum ..
Petang ini aku sangat bosan .. Tak tau nak buat apa .. ada kerja tapi aku ni malas nak buat kerja tu so bila dah malas rasa bosan tu mulalah menguasai diri aku ni .. Bila aku dah bosan .. aku berjalan .. ke sana .. ke mari .. atas bawah aku merayap .. alih alih depan laptop jugaklah aku terconggok .. alahai .. bosan yang teramat sangat dah ni .. adess .. =.=''

Bila dah bosan .. perasaan aku mulalah jadi emo .. Macam macam bendalah yang bermain dalam fikiran aku .. Tapi Fikiran aku ni secara automatik akan mengimbau kisah yang lalu .. kenangan yang aku ingin lupakan .. tapi tak boleh .. Kenangan yang menyeksa perasaan hingga sekarang .. sumpah sangat menyakitkan .. Aku jadi sayu dan tanpa sedar airmata menitis ..

Tapi daripada aku duk melalut tak tentu pasal .. baik aku buat something yang boleh menghilangkan KEBOSANAN TAHAP DEWA aku ni .. korang tahu aku nak buat apa ? baik punya tips tau aku nak bagi ni .. baca tau .. sharing is caring .. kahkahkah .. tak lawak pun -.-'' .. kebosanan ni kadang boleh menampakkan macam aku ni sewel la .. macam ke memang ? HAHA !

1)Korang kira rambut yang ada kat kepala korang .. siapa yang rambut pendek tu .. boleh berdiri depan cermin .. pastu kira satu satu .. kalau tersalah kira .. boleh ulang sekali lagi .. Bagi yang botak .. korang boleh try kira bulu kat kucing/kambing/binatang yang berbulu tu .. kalau takde kat sekeliling rumah korang .. takpe .. boleh gak kira bilangan semut/anai2 kat dapur rumah korang ..

2)korang pergi cuci pondok telefon kat sekitar kawasan rumah korang/tempat tinggal korang .. selain boleh hilangkan bosan .. korang boleh gak buat amal kebajikankan .. dapat pahala .. SURE ketua kampung sayang gila lah kat korang .. untung untung dia kahwinkan korang dengan anak dia .. HAHA !

3)korang pergi buat buat havoc kat rumah korang .. kalau siapa yang ada roommate .. korang buat buatlah cm psycho sikit .. bawak pisau or gunting stare kat dia .. kalau dia tanya apa apa .. korang gelak kuat kuat .. sure korang tak rasa bosan dah pastu ..

4)Bagi yang suka exercise pulak .. korang pergi tawaf kawasan rumah korang sebanyak 7 pusingan .. buatlah dalam 20 kali .. disamping boleh hilangkan bosan .. boleh praktis untuk tawaf kat mekah nanti kalau nak g haji nanti ..

5)Cara yang ini tak berapa digalakkan .. tapi kalau dah memang tak tahu nak hilangkan bosan tu bolehlah TRY .. korang g lari kat sekeliling kampung sambil jerit jerit mintak tolong .. buat gaya gaya yang mencemaskan sikit .. korang jerit sekuat yang boleh .. kalau orang tanya kenapa ? korang cakap “tolong hilangkan bosan korang” .. pastu COMFIRM korang dapat hadiah sebijik pelempang .. tak pun beberapa bijik gak lah .. cara ini tak berapa digalakkan kepada mereka yang bawah 18 tahun ..

OKAY ! sekian sahaja tips untuk harini .. haha .. korang rasa ada nak hentak aku or baling selipar or kutuk kutuk aku tak sekarang ni ? kalau kalau ada tu .. harap maaf .. simpan jela niat korang yang tak seberapa tu sebab takkan kesampaian punya .. tak tentu pasal kang korang kecewa sampai menangis nangis sampai keluar semua jenis air kat muka tu .. dah tak comel .. HEHE .. 


p/s : korang rasa BOSAN tak baca entry panjang ni .. HAHA !
p/ss : tak mahu marah marah ea .. nanti cepat tua .. hehe CHILL :)

You Might Also Like

15 Comments

  1. tengok tv..
    tengok movie...
    pergi wayang lah... huhu

    ReplyDelete
  2. hahak kejam2 nasihat ne p yg tawaf tu neya slalu wat tu lao bsan p yg ekstrem xpenala plak

    ReplyDelete
  3. HAHA ! kejam kan .. kejam kejam lah seronok .. tengok siapa yang berani .. hihi :)

    ReplyDelete
  4. HAHAAH!!
    apeseh. yang x boleh blh p kire rambut 2. tgk berape thun leh habis :) siap ari bulan leh jd gile kin .. hee

    ReplyDelete
  5. haha ! jawapan kau ni kelakar la qimie :)
    gila pun okay jnji tak bosan .. haha !

    ReplyDelete
  6. esok saya akan cuba kesemuanya untuk menghilangkan bosan.. tp kira rambut... errrr... =.=


    jom singgah sini sat
    Eddy Interview Retis: Roxanne

    ReplyDelete
  7. baguslah .. selamat mencuba .. nampaknya mengira rambut adalh cbaran yg sngt sukar .. err -.-'

    hehe :)

    ReplyDelete
  8. dgr cite klu tdoe pun best gakk...
    tp klu ikut tips2 kt ats td pun bleh gakk...kompem ilang bosan...

    ReplyDelete
  9. tak main la dengar2 cite ni .. hihi ..
    memg kompem punya kompem la ! :P

    ReplyDelete
  10. hehhe, yang kepala botak licin, kira bulu kening kira ok la ek

    ReplyDelete
  11. ishhh pun boleh lah lau bulu kening tu tebal .. haha !

    ReplyDelete
  12. haha kelakar ke haha marah ni ?-.-''

    heeeee.......

    ReplyDelete
  13. tawaf tu penah buat...main kejar2...
    HAHAHA!

    *satu lagi ikin try tido tepi jln raya bersama motor terbalik...
    that stylor...! ;)

    *selamat mencuba...

    ReplyDelete
  14. wahhhh ! comel je abg main kejar kejar .. comel lorhh ..

    #idea yang best but takde bran nak buat .. haha!

    ReplyDelete

#FOLLOW

Instagram

Notes

Dalam setiap cerita ada penambahan rekaan. Tapi dalam setiap rekaan pasti terselit sebuah kenyataan. Jangan ambil mudah dan jangan terlalu menghakimi.

"Ini blog, bukan mulut saya"