Bukan nak mengaibkan .. ini sekadar NASIHAT :)

Sunday, October 23, 2011



KAU post kat wall aku link blog kau dengan tiba tiba padahal kau dengan aku tak pernah bertegur pun sebelum ni .. kau minta aku follow kau tapi kau tak follow aku ..bila aku tanya dah follow blog aku ? kau cakap belum and minta link .. pelik .. kalau kau tak tahu link blog aku .. macam mana kau tahu aku ni BLOGGER ?

#dia tulis done maknanya dia dah follow ..

Then kau masih tak puas hati.. maybe sebab aku tak follow kau lagi .. kau send mesej kat aku .. dengan tak bagi salam terus nak bagi link blog kau .. dah kenapa wei ?! aku tanya lagi kau dah follow blog aku ke ? kau cakap dah TADI .. ehh pelik .. cuba korang tengok gambar atas sekali tu .. DIA CAKAP DONE HARI JUMAAT TAU bukan hari AHAD ..

#nampak dah yang dia ni menipu and nama sendiri pun tak tahu ..

Aku refresh blog aku banyak kali tau but still tak ada nama kau .. so aku cek la nama follower follower aku .. but STILL TAK ADA jugak .. bila aku tanya kau follower ke berapa ? tu kat atas tu jawapan dia .. HA ! KANTOI ! nampak sangat kau baru follow aku tapi kau tipu .. kau cakap dah follow hari jummat tu .. then dah kantoi nak kalis pulak .. 

#nampak sangat kau nak orang follow kau tapi kau taknak follow orang ..


Aku nak tegur sikit ni .. 
janganlah terlalu kejar follower ..
janganlah memaksa orang follow blog kau ..
janganlah sanggup menipu sebab nak ramai follower ..

KAU tahu ? semua blogger yang terkenal macam BEN ASHAARI .. LYSSA FAIZUREEN .. MAS AHMAD SAFWAN dan ramai lagi tu semuanya bermula dari bawah ..  awal awal masuk ke dunia blog ni .. follower ada dua tiga ketul je .. tapi sekarang cube kau tengok diorang ramai follower .. diorang tak pernah PAKSA .. MENIPU ..semata mata untuk dapatkan follower .. orang follow diorang kerana penulisan diorang okay ..

Aku tegaskan ea aku bukan nak aibkan kau .. tapi apa yang kau buat ni menyakitkan hati tau .. cuba kalau orang buat kat kau .. kau sakit hati ? marah ? and kau mesti  melenting jugakkan ? kalau sebelum ni aku tak kisah orang tipu aku .. tulis kat shoutbox aku cakap follow mollow lah .. padahal haprak ! aku boleh diam lagi .. tapi kau ?

Kau tahu tak yang kau tu dah melampau ? kau dah dikira memaksa aku and tipu aku ! kau fikirlah kau kan baru lagi dalam dunia blog .. memanglah sikit follower kau .. tapi insyallah lama lama nanti ramailah .. sabarlah wei .. janganlah guna cara kotor ni ..kau tak ada rasa kesian ke kat blogger lain ? secara logik pun .. kalau baru buat blog mestilah follower sikit .. takkan terus RIBU RIBAN kot !  >.<

Orang lain pun nak ada follower ramai tapi janganlah SAMPAI MENIPU ! kalau boleh kau follow tu biarlah ikhlas .. kau fikir kalau follower kau ramai ribu riban pun .. tak semua lah jengah blog kau and baca apa yang kau tulis .. last last kau yang makan hati sebab tak ada orang komen blog kau .. HEBAT ke kau kalau ramai follower but NO COMMENT ?

So sorry .. aku takkan follow orang yang tak ikhlas macam kau .. kau nak UNFOLLOW BALIK .. silakan lau kau rasa itu dapat memuaskan hati kau .. NIAT aku just nak nasihat .. bukan nak mengaibkan sesiapa .. lagipun aku dah kalis semua gambar gambar tu .. 

theEND

p/s : siapa makan gula dia yang terasa manisnye :)
p/s : apa korang rasa lau kena macam yang aku kena ni ? :)


You Might Also Like

57 Comments

  1. pelik la dy 2..nak paksa2 org follow plak..adoii,, =,=
    ikin follow dy x??

    ReplyDelete
  2. ha ? pelik kan .. mula mula tu ada niat nak follow .. tup tup lau macam ni caranya .. tak payah .. hehe ><

    ReplyDelete
  3. xpyh follow la org cm 2.. nmpk sgt dy xikhlas..nk tmnh follower semata2.. :/

    ReplyDelete
  4. malas nak follow balek, dok diam2 je at blog sendiri kn.... :)

    ReplyDelete
  5. @suzana
    kan ? just nak tambah follower sindiri tapi tak fikir orang lain ..

    ReplyDelete
  6. @cacha
    kan ? orang camni tak payah follow pun takpe ..

    #sy dah follow awak :)

    ReplyDelete
  7. sbr je la ikin
    kite pun baru je lps buat entry psl ni
    blogging untk tambah follower semata2
    xkan kemana

    ReplyDelete
  8. alahaii teruknye..ade jugak orang cmni kann..

    ReplyDelete
  9. saya banyak kali dah kena. dia kata dia dah follow. tapi bila check dekat dashboard dia tak follow pon. gila -,-' nasib kita samalah. btw, follow sini. blog awk cantik ^^

    ReplyDelete
  10. I Follow you , you Follow me ( :

    Jangan diamalkan sebab tak penting mana follower nie ( :

    Apa-apa pon thanx tag nama mas yer ~

    Tapi mas mana terkenal pon , jiran sebelah rumah pon tak kenal , huhuhu

    Thanx yer

    ReplyDelete
  11. I Follow you , you Follow me ( :

    Jangan diamalkan sebab tak penting mana follower nie ( :

    Apa-apa pon thanx tag nama mas yer ~

    Tapi mas mana terkenal pon , jiran sebelah rumah pon tak kenal , huhuhu

    Thanx yer

    ReplyDelete
  12. aha! orng cmie pown adew erk..mnipu sbb na follower ramai..ape pown ta bleyh! bia lah orng follow tuh dgn ikhlas..sbb die suke blog kite..tak gitu..hehe

    ReplyDelete
  13. @lyaa suriany

    dah lama sabar tp budak ni mlebih pulakk ..

    ReplyDelete
  14. @ Syasya~unnie
    kan ? mmg aptb gleww la ;)

    ReplyDelete
  15. @ NurulHuda
    rasanya melambak kot org cm dia ni .. hehe ><

    ReplyDelete
  16. @sarah kim

    kan ? klau tipu kt shoutbox xpe la g .. beh ni siap memaksa .. mmg x la kn :)

    ReplyDelete
  17. @Mas Ahmad Safwan

    thanks jugak sebab sudi komen :)
    ye la tu jiran sebelah tak kenal .. hehe :)

    nak minta org follow blog kita pun gunalah cara yang betul .. kan ? :)

    ReplyDelete
  18. @izzie izzam

    ha betul betul betul .. kalau tak ikhlas pun jgnlah memaksa n menipu :D

    ReplyDelete
  19. sabar2...memang ramai org yang macam tu, kata follow tapi sebenarnya tak follow pun...:)

    ReplyDelete
  20. @Myboiler
    aah setuju sangatlah sebb bnde ni dah selalu jadi kan .. ishh3 ..

    ReplyDelete
  21. sis sabor2.. :) ala nak kejar followers la tu... lek la.. t ramai jugak yg follow blog kite.. :D

    ReplyDelete
  22. HA ! tu la pasal .. dia yang tak menyabor hingga buat sis hilang sabo .. hehe :D

    ReplyDelete
  23. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  24. eee.. tak tau malu btol nak paksa-paksa orang follow ==" jumlah followers tak penting, content entry tu yang penting.. kalau follower ramai, tp entry cam hape je.. baik takyah *peace :)

    ReplyDelete
  25. wahh straight betulllllllllll .. tapi sangat setuju!! :D

    ReplyDelete
  26. macam-macam hal kan, lain padang, lain belalang, lain orang, lain ragam dia

    ReplyDelete
  27. amboi bahasa berkias ye .. tapi sangat setujulah dengan apa yang chegu ckp :)

    ReplyDelete
  28. Hai. belog lama kita dh tak boleh bukak. yang nie ha. thisisminejustjuju.blogspot.com. now ada belog baru. hahah. rindu kawan kawan blogger . glad to see you again blogger:)my new blog zulaikhazahari.blogspot.com . teheee :D

    ReplyDelete
  29. hehe .. thanks juju ..okay ikin follow juju juga :)

    ReplyDelete
  30. follower xpntg, y pntg isi dlm :)

    ReplyDelete
  31. yezza ! agree with you .. if nak follower pun gunalah cara yang betul kan :)

    ReplyDelete
  32. sampai macam tu sekali :)
    terbaiklah kak Ekin dapat kesan dia ..nampak benor menipunya !

    ReplyDelete
  33. hehe.. siapa suruh cari pasal ann .. memang sis search dia! :D

    ReplyDelete
  34. laen care follow dia tu kan hun kn..da kene reject..

    ReplyDelete
  35. haha .. tu namenya ngokngek .. memaksa tak agak .. kan ni makan dia .. haha >,<

    ReplyDelete
  36. haha..bebagai bagai org tu kan..kn ni makan dia :D

    ReplyDelete
  37. haaha tahu takpe .. rmbut sme itam tpi hti lain lain so ragam pun berbagai bagailah ^_^

    ReplyDelete
  38. yeah betol betol..so xde follow dia kan..good huny :P

    ReplyDelete
  39. mula mula tu adalah nk follow gak sebb mcm kesian .. tpi bila dah kantoi tipu .. hrp maaf jela .. huny mmg good :p

    ReplyDelete
  40. marah sgt nie... hahaha!! sabar2...
    xyah kejar follower sgt... kalo follower rmai femes ke?? mengarot!!

    link nie khas tok bdk tuh... hahaha

    http://nwar90.blogspot.com/2011/08/luahan-hati-seorang-blogger.html

    ReplyDelete
  41. xdela marah sgt sebenrnye .. just geram then ni je cre nk nsihat dia :)

    ReplyDelete
  42. skang mmg trend suka paksa paksa follow la,kalo x follow,diowg x nak follow..hai..mcm2

    ReplyDelete
  43. kan ? xperlu pksa .. bia la org follow dgn ikhlas :)

    ReplyDelete
  44. err , teruknya perangai dia? dia riak nak kan ramai followers ==''
    kalau dia punya entry bgus sgt and bole tarik ramai blogger follow dia punya blog tu lain cter lah kan ? hehee *menyampuk je fatin ni kan :D

    ReplyDelete
  45. mada de menyampuk yunk .. ruang komen untuk luahn je ni .. haha tak tahu la dia tu .. apesal tak .. gila followers kot >.<

    ReplyDelete
  46. macam2 ragam la.. x yah la kejar follower sgt.. kalao blog da bagus, insyaallah, follower dtg sendiri... so, maknanyer kn tingkatkan mutu entri dan kemas kini blog bg cantik je.. kan? ok x tips?

    ReplyDelete
  47. kan ? mmg mcm2 ragam .. klo nk kejar tu guna cre yg btul la .. jgn menipu .. ha setuju gn tips2 tu :)

    ReplyDelete
  48. BTOL BTOL BTOL...............kaloo nk org follow, kte follow la first...p tu pn x penting kan sis..janji blog kte bezz dttap mata.....hehehe credit 4 sis....

    ReplyDelete
  49. vrqj ralph lauren polo lfafi chaussures louboutin gaddh http://poloralphxlaurenmagasinns.webnode.fr/ b g n xm

    ReplyDelete

#FOLLOW

Instagram

Notes

Dalam setiap cerita ada penambahan rekaan. Tapi dalam setiap rekaan pasti terselit sebuah kenyataan. Jangan ambil mudah dan jangan terlalu menghakimi.

"Ini blog, bukan mulut saya"