♥ Kesetiaan itu adalah satu AMANAH ♥

Friday, October 07, 2011



Sifat yang perlu ada dalam hubungan adalah KEPERCAYAAN .. percaya bukan perkara yang senang bagi mereka yang telah terluka kerana kecurangan dalam cinta .. tapi kita kena buat perubahan dalam diri dan menyatakan yang semua orang tidak sama .. oleh itu percayalah pasangan anda ..

Kasih sayang dan percaya satu sama lain adalah satu perkara yang wajib ada dalam bercinta .. Jika tiada 2 elemen ini janganlah bercinta sebab kita akan kecewa akhirnya .. Kesimpulannya yang paling penting ialah “SETIA” pada dia dan jangan terlintas sedikit pun perasaan untuk tinggalkan dia atas sebab yang remeh temeh ..

" Janganlah bercinta andainya kita tidak tahu makna setia terlebih dahulu "  
" Fikirkanlah perasaan orang yang ditinggalkan selepas kita bagi dia sepenuh harapan "


" Kesetiaan dalam perhubungan adalah sangat penting"
"Jangan taburkan janji andai jika kita tak mampu tepati dan Jangan kata cinta jika kita tidak mampu memberikannya sepenuh hati" 

Ingatlah hidup kita ni umpama roda .. tidak semestinya kita sentiasa berada di atas .. Jika kita permainkan hati insan lain .. satu masa nanti kita juga akan dipermainkan .. Dan pada waktu itu .. penyesalan tiada gunanya lagi tau ..

" Setiap apa yg kita lakukan pasti ada balasanya .. hanya masa yang dapat menentukan "

Insan yang pandai menjaga kesetiaan terhadap pasangan .. adalah insan yang terbaik .. Jadilah insan yang boleh membahagiakan pasangan kita tanpa rasa jemu .. Jika kita dicurangi .. jaganlah bersedih ataupun berdendam .. tetaplah menjadi yang terbaik .. 

Kerana kita mempunyai maruah diri .. jangan samakan diri kita dengan insan yang tidak setia .. Kita telah melakukan yang terbaik untuk pasangan kita dengan menjaga keperibadian diri dengan sebaiknya ,. Mereka tidak pandai menjaga harga diri mereka ..

Tidak penting utk kita ketahui sama ada pasangan kita jujur .. ikhlas atau setia dengan kita yang penting Allah tahu kita bagaimana .. dan Allah tidak akan mensia siakan apa yang kita lakukan .. Tawakal dan redha lah ..
#INSYAALLAH#


#The END#

You Might Also Like

12 Comments

  1. orgnya macam saya lah!!!
    huhuhu... *tetiba je... ^.^

    ReplyDelete
  2. walahh ! cik abang kita ni setia lah ..

    untunglahh ..

    #jangan kembang ye kena puji :P

    ReplyDelete
  3. HAHAHAHA!
    xkembang pun...
    cuma rasa nak je lompat2 kat wing...
    *supaya terlentang lagi -.-

    ReplyDelete
  4. ehhh jangan bang !
    kang ada yang senget balik kg t kang .. HAHAHAHA ! :D

    ReplyDelete
  5. love .. trust .. honest .. loyal ..

    is the recipe for a real relationship ..

    ReplyDelete
  6. HEHE ! terima kasih kerana menyetujuinya .. big smile ! :))

    ReplyDelete
  7. Terbaek... Smg Allah beri kekuatan tuk kita jadi mcm di atas, ;)

    ReplyDelete
  8. selalu siapa yang paling setia?? boy or girl??

    ReplyDelete
  9. @atiffz
    no komen la ... semuanya depends pada kesedaran diri masing2 :)

    ReplyDelete

#FOLLOW

Instagram

Notes

Dalam setiap cerita ada penambahan rekaan. Tapi dalam setiap rekaan pasti terselit sebuah kenyataan. Jangan ambil mudah dan jangan terlalu menghakimi.

"Ini blog, bukan mulut saya"