Aku tahu jawapannya dan yang berlaku ada hikmahnya .. :')

Monday, November 07, 2011

Assalamualaikum ..

" AKU DAH PUTUS DENGAN DIA "

Aku masih sayangkan dia .. Apa pun Aku pasti dengan keputusan aku .. bukan aku tak ada belas kasihan pada dia .. aku tahu dia sayangkan aku .. tapi aku tak mampu and tak sanggup lagi .. Biarlah dia membenci aku jika itu adalah kemahuan dia .. walaupun aku tak boleh stop .. mata aku tak boleh lelap .. kecewa aku menggunung dan otak aku overtime ..

Aku selalu tertanya tanya kenapa aku boleh buat keputusan macam tu .. tapi kini aku dah dapat apa jawapannya .. jawapan yang sangat mudah .. aku tahu semua yang terjadi ada hikmahnya dan bila aku mula refleksi apa yang aku dah buat dalam hidup .. aku dah dapat jawapannya ..

Jawapannya .. ALLAH sayangkan aku .. dia taknak aku terus bersama dengan orang yang mungkin bukan tercipta untuk aku .. Allah beri yang terbaik untuk aku sedangkan aku selalu mengabaikan tugas aku kepada allah .. syukur alhamdulillah .. Dan aku harap dia pun akan tabah menghadapi semua ini ..

aku banyak berfikir .. refleksi balik segalanya .. cari jawapan pada soalan soalan aku .. aku kadang kadang lalai dalam mengingati Allah .. leka dengan cinta lelaki .. aku dah bazirkan masa .. duit untuk cinta lelaki .. aku dah sedar aku sepatutnya fokus cinta kepada Pencipta ..

Aku pernah tanya kepada diri aku sendiri .. kenapa aku selalu jumpa lelaki yang salah .. sekarang aku tahu kenapa .. sebab aku belum cukup baik dan aku perlu betulkan diri aku dulu sebelum aku dapat yang terbaik .. Rasa cinta itu memang anugerah dari allah tapi kita manusia ni lebih menghargai rasa cinta itu daripada Si Pemberi ..

So sekarang aku sedang berjuang selangkah demi selangkah untuk menjadi lebih baik dan aku akan berlari mendekati si pencipta aku .. dan sekarang aku rasa lebih baik dan yakin dengan apa yang sedang berlaku di sekeliling aku .. 

Alhamdulillah semua jawapan yang aku cari telah membawa aku kepada allah .. aku telah nampak suatu cahaya yang melambai lambai dari jauh .. cahaya itu buat aku bangun dan ketenangan itu milik aku .. sungguh nikmat itu kalau di cari dan di gali .. manisnya takkan sampai ke penghujungnya ..

Aku tahu allah selalu ada dengan aku .. Itulah kata kata yang paling sesuai dengan situasi aku sekarang ni .. Mungkin dulu aku selalu dekat kepadanya bila aku mahu sesuatu dan ketika aku kecewa .. tapi kini aku sedar dan faham tanggungjawap aku kepadanya .. ALLAH buktikan rasa sayangnya kepada aku dengan mewujudkan perasaan yang aku rasa sekarang ini .. Syukur alhamdulillah ..

HAPPY BIRTHDAY TO YOU .. HAPPY BIRTHDAY TO YOU .. HAPPY BIRTHDAY TO MUHAMMAD RIDHWAN .. HAPPY BIRTHDAY TO YOU :*

P/s : Jangan terus membenci saya sebab benci tu tandanya sayang .. INGAT ^_^ 

P/ss : I HATE YOU TOO :') 



You Might Also Like

2 Comments

  1. saba lah dear.emmm akak dulu penah ditipu.tapi sekrg lebih bahagia cuz akak dapat lebih baikm dari dia.even dia yg putuskan hbgn tu.api akak hapy

    ReplyDelete
  2. hbgn sy gn dia .. sy yg putuskn smpi dia sgp bnci sya .. tu yg buat sy sedih .. thanks akak .. insyallah ada yg lebih baik :')

    ReplyDelete

#FOLLOW

Instagram

Notes

Dalam setiap cerita ada penambahan rekaan. Tapi dalam setiap rekaan pasti terselit sebuah kenyataan. Jangan ambil mudah dan jangan terlalu menghakimi.

"Ini blog, bukan mulut saya"